הבשורה על-פי מתי פרק כז

גופו של ישוע ממוסמר לצלב ונשמתו מפרפרת

38 אוֹתָהּ שָׁעָה נִצְלְבוּ אִתּוֹ שְׁנֵי שׁוֹדְדִים, אֶחָד מִימִינוֹ וְאֶחָד מִשְֹמֹאלוֹ. 39 וְהָעוֹבְרִים שָׁם גִּדְפוּ אוֹתוֹ, הֵנִיעוּ רֹאשָׁם 40  וְאָמְרוּ: "הַהוֹרֵס אֶת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ וּבוֹנֶה אוֹתוֹ בִּשְׁלוֹשָׁה יָמִים! הוֹשַׁע אֶת עַצְמְךָ, אִם בֶּן־הָאֱלֹהִים אַתָּה, וְרֵד מִן הַצְּלָב" 41 כָּךְ גַּם הִתְלוֹצְצוּ רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים עִם הַסּוֹפְרִים וְהַזְּקֵנִים בְּאָמְרָם : 42 אֲחֵרִים הוֹשִׁיעַ; אֶת עַצְמוֹ אֵינֶנּוּ יָכוֹל לְהוֹשִׁיעַ?! מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל הוּא! שֶׁיֵּרֵד עַכְשָׁו מִן הַצְּלָב וְנַאֲמִין בּוֹ 43 בָּטַח בֵּאלֹהִים, עַתָּה יְפַלְּטֵהוּ אִם חָפֵץ בּוֹ, כִּי אָמַר 'בֶּן אֱלֹהִים אֲנִי' 44 כָּךְ חֵרְפוּהוּ גַּם הַשּׁוֹדְדִים שֶׁנִּצְלְבוּ אִתּוֹ. 

החיילים הרומאים לוקחים את בגדיו של ישוע, ממסמרים את גופו לצלב, ומניפים אותו על הגבעה. ישוע נצלב ליד שני שודדים מימינו ומשמאלו. הקהל מגדף אותו ולועג לו על היומרה שלו להיות משיח. בזמן שהוא תלוי על הצלב, הכוהנים והפרושים מתגרים בו על סופו המר. גם השודדים שלצידו לועגים לו. ישוע מתחיל את מסע החיבור שלו לכוחות העליונים. ליבו מתחיל להאיר ככל שהוא מתמזג עם הנשמות שבמדרגות הרוחניות. הוא נפרד מן השפל האנושי לטובת השפע האלוהי.

להתחבר לכוחות העליונים 
להתחבר לכוחות העליונים גם בשעת דחק, הלב יאיר רק כאשר נשיב לנשמתנו את הניצוצות. הנס יקרה רק כאשר נתנתק מן האנוכי ונתמזג עם כלל הנשמות.