עולם החכמה של רבי יעקב בר קורשאי

יָפָה שָׁעָה אַחַת בִּתְשׁוּבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בָּעוֹלָם הַזֶּה, מִכָּל חַיֵּי הַעוֹלָם הַבָּא

"הוּא הָיָה אוֹמֵר (רבי יעקב בר קורשאי): יָפָה שָׁעָה אַחַת בִּתְשׁוּבָה וּמַעֲשִׂים טוֹבִים בָּעוֹלָם הַזֶּה, מִכָּל חַיֵּי הַעוֹלָם הַבָּא. וְיָפָה שָׁעָה אַחַת שֶׁל קוֹרַת רוּחַ בָּעוֹלָם הַבָּא, מִכָּל חַיֵּי הָעוֹלָם הַזֶּה" 

פרקי אבות ד, יז

גם שעה אחת של תשובה בעולם הזה, עזיבת החטא והתמדה בדרך הישר היא יקרת ערך מכל חיי עולם הבא, כי היא זאת שמאפשרת את הכניסה לעולם זה, כלומר הזכות להיכנס לעולם הבא, עולם הנשמות האהובות, ניתנת בהתאם לפעילות בעולם הזה. שעה אחת של התעלות רוחנית בעולם הבא שוות ערך לכל חיי העולם הזה, כי התעלות רוחנית אמיתית יכולה להתרחש רק בעולם הבא, ואין לה שום דבר דומה בעולם, אך כאמור בשביל לזכות בה, יש להשתדל תחילה בעולם הזה. 

לתקשר‭ ‬עם‭ ‬הנשמות‭ ‬האהובות
לקבל‭ ‬ולשלוח‭ ‬מסרים‭ ‬לנשמות‭ ‬האהובות‭ ‬אשר‭ ‬אינן‭ ‬איתנו‭ ‬ולהתעלות‭ ‬בעקבותיהן‭.‬ לקבל‭ ‬את‭ ‬תמיכתן‭ ‬ולהיות‭ ‬שותפים‭ ‬לתודעה‭ ‬שלהן‭.‬

"רַבִּי יַעֲקֹב (בר קורשאי) אוֹמֵר: הָעוֹלָם הַזֶּה דּוֹמֶה לַפְּרוֹזְדוֹר בִּפְנֵי הָעוֹלָם הַבָּא. הַתְקֵן עַצְמְךָ בַפְּרוֹזְדוֹר, כְּדֵי שֶׁתִּכָּנֵס לַטְּרַקְלִין" 

פרקי אבות ד, טז

כשם שתפקידו של המסדרון להוליך אל החדר המרכזי, כך תכלית העולם הזה היא להוליך לעולם הבא או לעולם הרוח. לכן ראוי להתכונן ולהיערך לעולם האמת בדיוק כשם שאנו מתכוננים לפני כניסתנו לקבלת פנים בחלל מרכזי. רק מי שטרח והתאמץ והתכונן במסדרון, יזכה לשפע בעולם האלמוות.

לנצח‭ ‬את‭ ‬המוות
להתגבר‭ ‬על‭ ‬כוחות‭ ‬ההתנגדות‭ ‬לחיים‭,‬ לחפש‭ ‬תמיד‭ ‬את‭ ‬הטוב‭ ‬ואת‭ ‬הברכה‭,‬ אשר‭ ‬רק‭ ‬הם‭ ‬מרחיקים‭ ‬מאיתנו‭ ‬את‭ ‬המוות‭ ‬הפנימי‭ ‬ומעניקים‭ ‬לנו‭ ‬אלמוות‭ ‬רוחני‭.‬