עולמו של יחזקאל הנביא

"וָאֵרֶא כְּעֵין חַשְׁמַל, כְּמַרְאֵה־אֵשׁ בֵּית־לָהּ סָבִיב, מִמַּרְאֵה מָתְנָיו, וּלְמָעְלָה; וּמִמַּרְאֵה מָתְנָיו, וּלְמַטָּה, רָאִיתִי כְּמַרְאֵה־אֵשׁ, וְנֹגַהּ לוֹ סָבִיב. כְּמַרְאֵה הַקֶּשֶׁת אֲשֶׁר יִהְיֶה בֶעָנָן בְּיוֹם הַגֶּשֶׁם, כֵּן מַרְאֵה הַנֹּגַהּ סָבִיב הוּא" 

יחזקאל א, כז

חזיון יחזקאל מתאר את האלוהות ואת עולם המלאכים האהובים, אשר מתאפיינים בחוכמה ובדעת. המסר האלוהי הוא שהאדם צריך לשאוף תמיד לעלות בחוכמה וברוח.

לתקשר‭ ‬עם‭ ‬הנשמות‭ ‬האהובות
לקבל‭ ‬ולשלוח‭ ‬מסרים‭ ‬לנשמות‭ ‬האהובות‭ ‬אשר‭ ‬אינן‭ ‬איתנו‭ ‬ולהתעלות‭ ‬בעקבותיהן‭ .‬לקבל‭ ‬את‭ ‬תמיכתן‭ ‬ולהיות‭ ‬שותפים‭ ‬לתודעה‭ ‬שלהן‭.‬

"אָבוֹת יֹאכְלוּ בֹסֶר, וְשִׁנֵּי הַבָּנִים תִּקְהֶינָה" 

יחזקאל יח, ב

קיימת אחריות אישית וישנה השגחה פרטית על התנהגותו של האדם. אם אבותיו חטאו, קינאו, שנאו, אז אין הכרח שהוא זה שיישא בעונש, אלא ביכולתו לשנות את המציאות הקשה, למגר את השליליות, לתקן ולשוב למוטב, אם רק יעשה את המאמץ.

למגר את הקנאה
לנקות הקנאה אשר מעכירה את השלווה ותוצאותיה הן הרס ואובדן.

"וְיָרְדוּ מֵאָנִיּוֹתֵיהֶם כֹּל תֹּפְשֵׂי מָשׁוֹט מַלָּחִים כֹּל חֹבְלֵי הַיָּם, אֶל הָאָרֶץ יַעֲמֹדוּ. וְהִשְׁמִיעוּ עָלַיִךְ בְּקוֹלָם וְיִזְעֲקוּ מָרָה, וְיַעֲלוּ עָפָר עַל רָאשֵׁיהֶם בָּאֵפֶר יִתְפַּלָּשׁוּ" 

יחזקאל כז, כט

השאיפה ההרסנית להאדרה ולצבירת רכוש וחומר תסתיים במפלה ובטביעה. לא תועיל העוצמה המדומה. הספינה תשקע וסימני אבלות ימלאו את החלל.

לסלק‭ ‬מחשבות‭ ‬הרסניות‭ ‬
להשתיק‭ ‬את‭ ‬המחשבות‭ ‬הכפייתיות‭ ‬והמייסרות‭.‬ להתרכז‭ ‬במחשבות‭ ‬החיוביות‭ ,‬ולאפשר‭ ‬לאור‭ ‬להציף‭ ‬ליבנו‭.‬