עולם המלוכה

נתן הנביא מעמת את דוד עם חטאו הגדול

שמואל ב, פרק יב

"וַיִּשְׁלַח יְהוָה אֶת־נָתָן אֶל־דָּוִד וַיָּבֹא אֵלָיו וַיֹּאמֶר לוֹ שְׁנֵי אֲנָשִׁים הָיוּ בְּעִיר אֶחָת אֶחָד עָשִׁיר וְאֶחָד רָאשׁ׃ לְעָשִׁיר הָיָה צֹאן וּבָקָר הַרְבֵּה מְאֹד׃ וְלָרָשׁ אֵין־כֹּל כִּי אִם־כִּבְשָׂה אַחַת קְטַנָּה אֲשֶׁר קָנָה וַיְחַיֶּהָ וַתִּגְדַּל עִמּוֹ וְעִם־בָּנָיו יַחְדָּו מִפִּתּוֹ תֹאכַל וּמִכֹּסוֹ תִשְׁתֶּה וּבְחֵיקוֹ תִשְׁכָּב וַתְּהִי־לוֹ כְּבַת׃ וַיָּבֹא הֵלֶךְ לְאִישׁ הֶעָשִׁיר וַיַּחְמֹל לָקַחַת מִצֹּאנוֹ וּמִבְּקָרוֹ לַעֲשׂוֹת לָאֹרֵחַ הַבָּא־לוֹ וַיִּקַּח אֶת־כִּבְשַׂת הָאִישׁ הָרָאשׁ וַיַּעֲשֶׂהָ לָאִישׁ הַבָּא אֵלָיו׃ וַיִּחַר־אַף דָּוִד בָּאִישׁ מְאֹד וַיֹּאמֶר אֶל־נָתָן חַי־יְהוָה כִּי בֶן־מָוֶת הָאִישׁ הָעֹשֶׂה זֹאת" שמואל ב, יב, א

"וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל־דָּוִד אַתָּה הָאִישׁ כֹּה־אָמַר יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אָנֹכִי מְשַׁחְתִּיךָ לְמֶלֶךְ עַל־יִשְׂרָאֵל וְאָנֹכִי הִצַּלְתִּיךָ מִיַּד שָׁאוּל׃ וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת־בֵּית אֲדֹנֶיךָ וְאֶת־נְשֵׁי אֲדֹנֶיךָ בְּחֵיקֶךָ וָאֶתְּנָה לְךָ אֶת־בֵּית יִשְׂרָאֵל וִיהוּדָה וְאִם־מְעָט וְאֹסִפָה לְּךָ כָּהֵנָּה וְכָהֵנָּה׃ מַדּוּעַ בָּזִיתָ אֶת־דְּבַר יְהוָה לַעֲשׂוֹת הָרַע בְּעֵינַי אֵת אוּרִיָּה הַחִתִּי הִכִּיתָ בַחֶרֶב וְאֶת־אִשְׁתּוֹ לָקַחְתָּ לְּךָ לְאִשָּׁה וְאֹתוֹ הָרַגְתָּ בְּחֶרֶב בְּנֵי עַמּוֹן" שמואל ב, יב, ז

משל כבשת הרש אשר נושא הנביא נתן לדוד, מתברר במהרה כמשל על דוד עצמו ועל התנהגותו הפסולה. לאיש העני כבשה אחת בלבד. הוא אוהב אותה ומטפל בה במסירות. האיש העשיר, האנוכי והאלים אשר יש לו כבשים רבות, גוזל דווקא את הכבשה האחת של העני. דוד מתייצב מול האמת המרה – אלוהים טיפח אותו והעניק לו שפע, אך הוא בתמורה סרח ואכזב. גם כאשר האמת מרה, יש להתייצב מולה ללא פחד. רק כאשר נתייצב באופן גלוי מול האמת, נוכל לעשות את התיקון.

לרדוף‭ ‬אמת
לשמוע‭ ‬ולהשמיע‭ ‬אמת‭,‬ גם‭ ‬כשהיא‭ ‬אינה‭ ‬נוחה‭ ‬וכואבת‭ ‬וגם‭ ‬שאינה‭ ‬כדאית‭.‬ רק‭ ‬כאשר‭ ‬פותחים‭ ‬את‭ ‬הלב‭ ‬בכנות‭ ‬מתרחש‭ ‬הנס‭.‬