עולם השופטים

אנשי בנימין חוטפים נשים מישראל כדי להחיות את השבט

שופטים , פרק כא

"וַיֹּאמְרוּ מִי אֶחָד מִשִּׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר לֹא עָלָה אֶל ה' הַמִּצְפָּה וְהִנֵּה לֹא בָא אִישׁ אֶל הַמַּחֲנֶה מִיָּבֵישׁ גִּלְעָד אֶל הַקָּהָל" שופטים, כא, ח

"וַיְצַוּוּ אֶת בְּנֵי בִנְיָמִן לֵאמֹר לְכוּ וַאֲרַבְתֶּם בַּכְּרָמִים. וּרְאִיתֶם וְהִנֵּה אִם יֵצְאוּ בְנוֹת שִׁילה לָחוּל בַּמְּחֹלוֹת וִיצָאתֶם מִן הַכְּרָמִים וַחֲטַפְתֶּם לָכֶם אִישׁ אִשְׁתּוֹ" שופטים, כא, כא

"בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל אִישׁ הַיָּשָׁר בְּעֵינָיו יַעֲשֶׂה" שופטים, כא, כה

שבטי ישראל נשבעו שלא להשיא אישה לגבר מבנימין, דבר אשר עלול למחוק את השבט כליל מכיוון שנותרו רק 600 בחורים. הפתרון הוא לחפש מי לא נשבע להשמדתם. הם מוצאים כי אנשי יבש גלעד לא היו בין הנשבעים, ולכן מביאים מן הגלעד 400 נערות. אך כאשר גם זה אינו מספיק הם מאפשרים לגברי בנימין לצאת ולחטוף נערות מן הכרמים באזור שילה. פרשת האונס בגבעה היא סיכום עגום לתקופה שבה אין מלך בישראל, ואיש הישר בעיניו יעשה. השפל שאליו שבטי ישראל מגיעים הוא הזדמנות ומתת שמיים. רק כאשר חווים נקודת שפל וזעזוע, ניתן באמת לעשות את התיקון הפנימי, להתעורר ולהשיב את השליטה לחיינו. 

לקום‭ ‬מן‭ ‬השפל
השפל‭ ‬הוא‭ ‬מתת‭ ‬שמיים‭,‬ הזדמנות‭ ‬להתעוררות‭ ‬רוחנית‭,‬ גורם‭ ‬התגלותי‭.‬ רק‭ ‬באמצעות‭ ‬השפל‭ ‬ניתן‭ ‬לקום‭ ‬ולהשיב‭ ‬את‭ ‬השליטה‭ ‬לחיינו‭.‬