הבשורה על-פי מתי פרק ט

ישוע פוקח עיני עיוורים בדרך והם קוראים לו בן דוד

27 כַּאֲשֶׁר יָצָא מִשָּׁם יֵשׁוּעַ הָלְכוּ אַחֲרָיו שְׁנֵי אֲנָשִׁים עִוְרִים כְּשֶׁהֵם צוֹעֲקִים: "בֶּן־דָּוִד, רַחֵם עָלֵינוּ" 28 בְּהִכָּנְסוֹ הַבַּיְתָה נִגְּשׁוּ אֵלָיו הָעִוְרִים. אָמַר לָהֶם יֵשׁוּעַ: "הַאִם מַאֲמִינִים אַתֶּם שֶׁאֲנִי יָכוֹל לַעֲשׂוֹת זֹאת?"כֵּן, אֲדוֹנֵנוּ!" הֵשִׁיבוּ.

29 נָגַע בְּעֵינֵיהֶם וְאָמַר: "יְהֵא לָכֶם כֶּאֱמוּנַתְכֶם" 30 אָז נִפְקְחוּ עֵינֵיהֶם וְיֵשׁוּעַ הִזְהִיר אוֹתָם בְּאָמְרוֹ: "שִׂימוּ לֵב שֶׁלֹּא יִוָּדַע לְאִישׁ" 31 אַךְ הֵם יָצְאוּ וְהִשְׁמִיעוּ אֶת שִׁמְעוֹ בְּכָל הָאֵזוֹר הַהוּא.32 לְאַחַר שֶׁיָּצְאוּ הֵבִיאוּ אֵלָיו אִישׁ אִלֵּם אֲחוּז שֵׁד. 33 הוּא גֵּרֵשׁ אֶת הַשֵּׁד, וְהָאִלֵּם הֵחֵל לְדַבֵּר. הִתְפַּלְּאוּ הַהֲמוֹנִים וְאָמְרוּ: "מֵעוֹלָם לֹא נִרְאָה כַּדָּבָר הַזֶּה בְּיִשְׂרָאֵל" 34 אַךְ הַפְּרוּשִׁים אָמְרוּ: "בְּעֶזְרַת שַׂר הַשֵּׁדִים הוּא מְגָרֵשׁ אֶת הַשֵּׁדִים."

בדרך מכפר נחום ישוע נתקל בשני עיוורים. הם פונים אליו בשם "בן דוד", כלומר יודעים כי הוא המושיע. בכתבי הקודש נאמר כי המשיח יהיה נצר לדוד המלך. הוא שואל אותם אם הם מאמינים שביכולתו לרפא אותם. הם משיבים בחיוב, והוא אכן מרפא אותם. לאחר מכן הוא מרפא גם איש אילם ואיש אחוז שד. הפרושים הספקנים והשליליים מתקשים להאמין גם לזה. הריפוי והטיהור אפשריים תמיד אם רק נאמין. חוסר השלמות הוא חלק בלתי־נפרד מחיינו. עלינו לפעול לתיקון ולריפוי כל העת. הפרושים אשר אמונתם גשמית אינם יכולים להאמין בתרומתה של העוצמה הרוחנית לריפוי פנימי וחיצוני.

לטהר את מקור החולי 
לסלק את המקורות המזוהמים ולאפשר למים הטהורים לשוב ולנבוע בתוכנו.