עולם השופטים

יהושע משמיד את מלכי הברית בעמק איילון

יהושע, פרק י

"וַיָּבֹא אֲלֵיהֶם יְהוֹשֻׁעַ פִּתְאֹם  כָּל הַלַּיְלָה עָלָה מִן הַגִּלְגָּל" יהושע, י, ט

"ה' הִשְׁלִיךְ עֲלֵיהֶם אֲבָנִים גְּדֹלוֹת מִן הַשָּׁמַיִם" יהושע, י, יא

"שֶׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן דּוֹם וְיָרֵחַ בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן" יהושע, י, יב

עמי כנען שומעים על הברית בין הגבעונים לבני ישראל. הם כורתים ברית ויוצאים למלחמה נגד הגבעונים. הגבעונים מזעיקים את בני ישראל לתמוך בהם בהתאם לברית שנכרתה קודם לכן. יהושע יוצא למערכת פתע נגד ברית המלכים. הוא עולה כל הלילה מן הגלגל לכיוון בית חורון, שם מושלכים עליהם אבנים מן השמיים, עדות להתערבות אלוהית, אך הערב מתחיל לרדת, ויהושע לא סיים את המלאכה. הוא מצווה על השמש לעמוד, ואכן הדבר מתרחש והוא יכול לסיים בהצלחה את המתקפה.

יהושע כובש את החלק הדרומי של הארץ. חמשת המלכים נסים ומתחבאים במערה במקדה. יהושע לוכד אותם שם, ומנחה את קציניו לשים את רגליהם על כתפי המלכים כדי להוכיח לכול את עוצמתם. לאחר מכן יהושע הורג את המלכים ותולה אותם למען יראו וייראו שאר מלכי הארץ. משם הוא ממשיך ללבנה, לכיש, גזר, עגלון, חברון ודברה, שאותם הוא כובש ומשמיד גם כן. בסוף מסע המלחמה הוא כובש את כל שפלת יהודה והנגב, ומשם הוא שב עם לוחמיו למחנה בגלגל. יהושע משכיל להפוך את המתקפה של ברית המלכים להזדמנות. הוא מפתיע את המלכים ומשמיד אותם תוך שהוא כובש את אזור שפלת יהודה. המתקפה הפראית של האויבים הרבים הופכת לגאולת הארץ.

להשתחרר‭ ‬מאזיקי‭ ‬האנוכי
אנחנו‭ ‬חופשיים‭ ‬לבחור‭ ‬את‭ ‬הדרך‭,‬ גם‭ ‬אם‭ ‬היא‭ ‬מורכבת‭ ,‬המשבר‭ ‬והכישלון‭ ‬הם‭ ‬התגלות‭ ‬והזדמנות‭ ‬לריפוי‭ ‬ולגאולה‭. ‬