הבשורה על-פי מתי פרק ג

המונים באים להתוודות ולהיטבל אצל יוחנן

ג בַּיָּמִים הָהֵם הוֹפִיעַ יוֹחָנָן הַמַּטְבִּיל כְּשֶׁהוּא קוֹרֵא בְּמִדְבַּר יְהוּדָה לֵאמֹר: 2 "שׁוּבוּ בִּתְשׁוּבָה, כִּי קָרְבָה מַלְכוּת שָׁמַיִם". 3 הוּא הָיָה זֶה שֶׁנֶּאֱמַר עָלָיו בְּפִי יְשַׁעְיָהוּ הַנָּבִיא: "קוֹל קוֹרֵא בַּמִּדְבָּר פַּנּוּ דֶּרֶךְ יהוה, יַשְּׁרוּ מְסִלּוֹתָיו". 4 אוֹתוֹ יוֹחָנָן לְבוּשׁוֹ הָיָה מִשְֹעַר גְּמַלִּים וַחֲגוֹרַת עוֹר עַל מָתְנָיו, וּמַאֲכָלוֹ חֲגָבִים וּדְבַשׁ הַיַּעַר. 5 אָז יָצְאוּ אֵלָיו יְרוּשָׁלַיִם וְכָל יְהוּדָה וְכָל כִּכַּר הַיַרְדֵּן 6  וְהֻטְבְּלוּ עַל־יָדָיו בַּיַּרְדֵּן כְּשֶׁהֵם מִתְוַדִּים עַל חַטֹּאתֵיהֶם. 

13 אָז הִגִּיעַ יֵשׁוּעַ מִן הַגָּלִיל לַיַּרְדֵּן וּבָא אֶל יוֹחָנָן לְהִטָּבֵל אֶצְלוֹ 14 אֶלָּא שֶׁיּוֹחָנָן נִסָּה לַהֲנִיאוֹ מִכָּךְ בְּאָמְרוֹ: "אֲנִי צָרִיךְ לְהִטָּבֵל אֶצְלְךָ, וְאַתָּה בָּא אֵלַי?" 15 הֵשִׁיב לוֹ יֵשׁוּעַ וְאָמַר: "הַנַּח כָּעֵת, כִּי מִן הָרָאוּי שֶׁנְּקַיֵּם אֶת הַצֶּדֶק כֻּלּוֹ." וְיוֹחָנָן הִנִּיחַ לוֹ. 16 יֵשׁוּעַ נִטְבַּל וְעָלָה מִיָּד מִן הַמַּיִם. אוֹתָהּ עֵת נִפְתְּחוּ הַשָּׁמַיִם וְהוּא רָאָה אֶת רוּחַ אֱלֹהִים יוֹרֶדֶת כְּיוֹנָה וּבָאָה עָלָיו. 17 וְהִנֵּה קוֹל מִן הַשָּׁמַיִם אוֹמֵר: "זֶה בְּנִי אֲהוּבִי אֲשֶׁר בּוֹ חָפַצְתִּי."

יוחנן המטביל פועל במדבר יהודה הרחק מאנשי ירושלים, הרודפים אותו על רעיונותיו. יוחנן קורא לחזרה בתשובה ולאמונה אמיתית, זאת בניגוד לאנשי המקדש המקולקלים שעסוקים בפולחן, בחומריות ובטקסים חיצוניים. הם רק מחשיכים את עולמנו. יוחנן קורא לעסוק ברוחניות האמיתית. הוא מטביל המונים בנהר הירדן. גם ישוע מגיע להיטבל. יוחנן יודע כי ישוע הוא המושיע האמיתי. ישוע מוטבל וקול נשמע מן השמיים – "זהו בני אהובי". התמונה הגדולה מתחילה להיחשף – הגאולה מתחילה להתגלות. התוכנית האלוהית מתבררת רק בדיעבד, לכן עלינו להמשיך לנוע גם כאשר אנו סופגים מפלות והתרחשויות שאינן ברורות לנו. לכל אדם יש בחירה בין טוב לרע, ובידינו החירות לפעול ולהתנתק מאלו אשר מחשיכים את עולמנו.

לראות את התמונה הגדולה
להביט בתמונה הגדולה, בתכנית האלוהית. לחתור קדימה אל ייעודנו, ולהתעלות מעל המשברים מתוך אסירות תודה.