הבשורה על-פי מתי פרק יז

ישוע קורא לשתף פעולה עם המלכות

24 כְּבוֹאָם אֶל כְּפַר נַחוּם נִגְּשׁוּ אֶל כֵּיפָא גּוֹבֵי מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל וְשָׁאֲלוּ: "הַאִם רַבְּכֶם אֵינוֹ מְשַׁלֵּם אֶת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל?"  25  כֵּן, הֵשִׁיב לָהֶם. כַּאֲשֶׁר נִכְנַס הַבַּיְתָה הִקְדִּים יֵשׁוּעַ לִשְׁאֹל אוֹתוֹ: "מַה דַּעְתְּךָ, שִׁמְעוֹן, מַלְכֵי הָאָרֶץ מִמִּי הֵם לוֹקְחִים מֶכֶס וּמַס, מִבְּנֵיהֶם אוֹ מִן הַזָּרִים?"

26 כְּשֶׁהֵשִׁיב "מִן הַזָּרִים", אָמַר לוֹ יֵשׁוּעַ: "אִם כֵּן, הַבָּנִים פְּטוּרִים. 27 אֲבָל כְּדֵי שֶׁלֹּא נִהְיֶה לָהֶם לְמִכְשׁוֹל, לֵךְ אֶל הַיָּם, הַשְׁלֵךְ חַכָּה וְקַח אֶת הַדָּג שֶׁיַּעֲלֶה רִאשׁוֹנָה. כְּשֶׁתִּפְתַּח אֶת פִּיו תִּמְצָא מַטְבֵּעַ; קַח אוֹתוֹ וְתֵן לָהֶם בַּעֲדִי וּבַעַדְךָ."

גובי המס מגיעים לכפר נחום. הם ניגשים לפטרוס ושואלים אם ישוע מתכוון לשלם את המס. פטרוס משיב בחיוב. ישוע מבהיר לפטרוס כי הם אינם אמורים לשלם מיסים לרומאים, אך יעשו זאת כדי לא לעורר בעיות. ישוע שולח את פטרוס לדוג דג בכנרת. כאשר פטרוס ידוג דג, בפיו של הדג יהיה מטבע של חצי שקל כדי לשלם למוכס. ישוע אינו מבקש להתעמת עם הרומאים; אינו מחפש אלימות או מרידה. פניו לשלום. הוא מקבל בפייסנות את נוכחותם; מקבל אותם על היתרונות ועל החסרונות שלהם; מקבל באהבה את חוסר השלמות. ההודיה היא מעל לכול. יש לראות את החיובי ולפעול עם הסובבים אותנו בשיתוף פעולה; לראות את המחבר ולא את המפריד.

להתמסר 
להתמסר, מתוך כוונה להתאחד עם האחר, תוך קבלת העצמי וקבלת האחר ללא תנאי.