עולמו של הושע הנביא

"קְחוּ עִמָּכֶם דְּבָרִים וְשׁוּבוּ אֶל יְהוָה אִמְרוּ אֵלָיו כָּל תִּשָּׂא עָו‍ֹן וְקַח טוֹב וּנְשַׁלְּמָה פָרִים שְׂפָתֵינוּ"

הושע יד, ב

הדרך היחידה הפתוחה בפני החוטא היא התיקון והתשובה. אלוהים פותח את דלתו בפני השב בתנאי שתיקונו כן ואינו רק מס שפתיים בדמות קורבנות וכפרות הניתנים כלפי חוץ. התיקון חייב להיות פנימי. התיקון הוא הזדמנות להתעוררות רוחנית ולמתת שמיים.

לקום‭ ‬מן‭ ‬השפל
השפל‭ ‬הוא‭ ‬מתת‭ ‬שמיים‭,‬ הזדמנות‭ ‬להתעוררות‭ ‬רוחנית‭ ,‬גורם‭ ‬התגלותי‭.‬ רק‭ ‬באמצעות‭ ‬השפל‭ ‬ניתן‭ ‬לקום‭ ‬ולהשיב‭ ‬את‭ ‬השליטה‭ ‬לחיינו‭.

"כִּי חֶסֶד חָפַצְתִּי וְלֹא זָבַח וְדַעַת אֱלֹהִים מֵעֹלוֹת"

הושע ו, ו

הדבר האמיתי שאלוהים מבקש הוא חסד, עשיית טוב וצדק, ולא הקרבת קורבנות וטקסים הנראים כלפי חוץ אך למעשה נעדרי ביטוי של הרחבת האור הפנימי. יש להתעלות מעל האני האנוכי, להניח את האגו בצד ולאפשר לאור להיכנס פנימה.

לצאת‭ ‬מתוך‭ ‬עצמנו
להתעלות‭ ‬מעל‭ ‬האני‭ ‬האנוכי‭ ‬המשתוקק‭ ‬למפלת‭ ‬האחר‭ ‬ולצבירת‭ ‬עוצמה‭, ‬כבוד‭ ‬וריגושים‭ .‬להניח‭ ‬את‭ ‬האגו‭ ‬בצד‭,‬ לאפשר‭ ‬לאור‭ ‬להיכנס פנימה‭.‬

"וְנִקְבְּצוּ בְּנֵי יְהוּדָה וּבְנֵי יִשְׂרָאֵל יַחְדָּו וְשָׂמוּ לָהֶם רֹאשׁ אֶחָד וְעָלוּ מִן הָאָרֶץ כִּי גָדוֹל יוֹם יִזְרְעֶאל" 

הושע ב, ב

ביום ההוא, אם תעשו את התיקון, תתאחדו ותתמידו, אז תשובו מנצחים אל עיר האלוהים, שהיא לא רק בארץ ישראל ועל ההר בירושלים, אלא גם בלבבכם.

להתחבר‭ ‬לבורא
לצמצם‭ ‬את‭ ‬העצמי‭ ‬מתוך‭ ‬ענווה‭ ‬ולהתחבר‭ ‬לבורא‭ ‬ולברואים‭.‬ לבנות‭ ‬גשרים‭ ‬ולהרחיב‭ ‬את‭ ‬התודעה‭ ‬באמצעות‭ ‬פתיחת‭ ‬הלב‭.‬

"וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי, לְעוֹלָם; וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי בְּצֶדֶק וּבְמִשְׁפָּט, וּבְחֶסֶד וּבְרַחֲמִים.  כב וְאֵרַשְׂתִּיךְ לִי, בֶּאֱמוּנָה; וְיָדַעַתְּ, אֶת-יְהוָה"

הושע ב, כא

הברית בין האדם לאלוהיו ובין עמו ישראל תחודש כאשר תשוב לליבכם האמונה והוודאות בבורא, וכאשר תפעלו על פי המוסר האלוהי ותתקנו את דרכיכם – בצדק, במשפט, בחסד וברחמים.

להתחזק‭ ‬בוודאות‭ ‬האמונה‭ ‬
להתחזק‭ ‬באמונה‭,‬ לצעוד‭ ‬קדימה‭ ‬ולא‭ ‬ליפול‭ ‬בתחושת‭ ‬הספק‭,‬ להיות‭ ‬פתוחים‭ ‬לקבל‭ ‬את‭ ‬הברכה‭ ‬בוודאות‭ ‬מוחלטת‭.‬

"כִּי רוּחַ יִזְרָעוּ וְסוּפָתָה יִקְצֹרוּ קָמָה אֵין לוֹ צֶמַח בְּלִי יַעֲשֶׂה קֶּמַח אוּלַי יַעֲשֶׂה זָרִים יִבְלָעֻהוּ" 

הושע פרק ח' פסוק ז'

התוצאה של השקעת מאמץ בדברים קלי משקל כמו חומר ויצר, תהיה אוויר נידף גם כן. היא תהיה חולפת ולא תצמיח דבר בעל ערך. יהיה עליכם להשקיע בדברים עמוקים ופנימיים, להפוך את הרע לטוב, את השלילי להזדמנות, זאת על ידי לימוד ושיפור אישי וקבוצתי אמיתי.

להפוך‭ ‬את‭ ‬הרע‭ ‬להזדמנות
להפוך‭ ‬מצבים‭ ‬שליליים‭ ‬להזדמנויות‭ ‬חיוביות‭.‬ להיות‭ ‬שמחים‭ ‬בחלקנו‭ ,‬לבחור‭ ‬בציפיות‭ ‬ריאליות‭ ‬ולא‭ ‬לחמוד‭ ‬את‭ ‬שאינו‭ ‬שלנו‭.‬