הבשורה על-פי מתי פרק כא

ישוע הופך בזעם את דוכני הסוחרים בבית המקדש

12 יֵשׁוּעַ נִכְנַס לְבֵית הַמִּקְדָּשׁ וְגֵרֵשׁ אֶת כָּל הַמּוֹכְרִים וְהַקּוֹנִים בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ וְהָפַךְ אֶת שֻׁלְחֲנוֹת מַחֲלִיפֵי־הַכְּסָפִים וְאֶת כִּסְאוֹת מוֹכְרֵי הַיּוֹנִים. 13 אָמַר לָהֶם: "הֵן כָּתוּב, 'בֵּיתִי בֵּית־תְּפִלָּה יִקָּרֵא', אַךְ אַתֶּם הוֹפְכִים אוֹתוֹ לִמְעָרַת פָּרִיצִים."

14 נִגְּשׁוּ אֵלָיו עִוְרִים וּפִסְחִים בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ וְהוּא רִפֵּא אוֹתָם. 15 כִּרְאוֹת רָאשֵׁי הַכֹּהֲנִים וְהַסּוֹפְרִים אֶת הַנִּפְלָאוֹת אֲשֶׁר עָשָׂה וְאֶת הַיְלָדִים הַצּוֹעֲקִים בַּמִּקְדָּשׁ, "הוֹשַׁע־נָא לְבֶן־דָּוִד!", נִתְמַלְּאוּ כַּעַס 16  וְאָמְרוּ לוֹ: "אַתָּה שׁוֹמֵעַ מַה שֶּׁאֵלֶּה אוֹמְרִים?" הֵשִׁיב לָהֶם יֵשׁוּעַ: "כֵּן, הַאִם מֵעוֹדְכֶם לֹא קְרָאתֶם, מִפִּי עוֹלְלִים וְיוֹנְקִים יִסַּדְתָּ עֹז" 17 לְאַחַר מִכֵּן עָזַב אוֹתָם וְיָצָא אֶל מִחוּץ לָעִיר, אֶל בֵּית עַנְיָה, וְלָן שָׁם.

ישוע נכנס לבית המקדש, אבל מגלה כי המקום אשר אמור היה להיות מקום קדוש ובית תפילה, הפך להיות מקום מלא בדוכני מסחר, בחלפני כספים וניצול כספי של העולים לרגל. ישוע הופך את הדוכנים ומרפא חולים ונכים. רבים במקדש זועקים לו כי הוא המשיח, הוא יוצא מהעיר דרך הר הזיתים והולך לבית עניה. תפיסת העולם של ישוע היא כי המקום הקדוש הוא מקום של תפילה וחסד ולא מקום של פולחן וניצול חומרי, ישוע רואה מציאות של רקבון מוסרי. עבור הפרושים החג הוא הזדמנות לצבור עוד כבוד וכסף. ישוע לוקח אחריות ועושה את התיקון, למרות הסיכון הגדול, האמת חשובה יותר.

לקחת אחריות ולעשות את התיקון
לקחת אחריות על מעשינו ולעשות את התיקון, הדרך לתיקון ותשובה פתוחה תמיד.